Waarom interviews?
In september hebben wij een oproep gedaan, wij willen graag (online) onderneemsters interviewen. Nu zijn wij een platform, dus dan is onderneemsters interviewen wellicht logisch. Maar ook jij als onderneemsters kunt jouw klanten interviewen, hier kun je zoveel van leren!

Waarom zou jij jouw klanten interviewen?
Al s je jouw klanten interviewt dan kom zo veel meer te weten over jouw klant, haar interesses, haar koopgedrag, haar intenties, haar (privé) leven, leeftijd en thuissituatie. Met al deze weetjes kun jouw marketing veel beter inrichten. Je weet dan namelijk tegen wie jij moet praten.
Weet jij dat jouw klanten bijna allemaal een jonge moeder zijn, dan kun jij op social media af en toe iets delen over jouw kinderen en of zij zich hierin herkennen. Hebben (de meeste van) jouw klanten geen kinderen, dan is die vraag niet handig om te stellen, het zal jouw klanten namelijk niet aanspreken. Dit is natuurlijk maar een klein voorbeeld van hoe jij interviews kunt “gebruiken” voor de marketing van jouw bedrijf.
Als jij weet waar de interesses van jouw klanten liggen, dan kun je daar makkelijker op inspelen.
Stel je hebt een webshop, vraag klanten dan gerust van welke merken zij houden. Vraag eens wat zij vaak cadeau geven of informeer waarom ze bij jouw shoppen. Als de klant zegt: omdat je de bestellingen zo mooi inpakt. Dan kun jij meer ingepakte bestellingen laten zien op social media, je geeft op je website (nog) duidelijk(er) aan dat alle bestellingen leuk ingepakt worden en kun je daar wellicht een foto bij zetten.
Bied jij zakelijke diensten aan? Plaats dan het interview gerust als blog op je website.
“Ja maar dan maak ik gratis reclame voor andere onderneemsters” Ja, en?
Gun anderen een podium op jouw mooie website, de klant is er heel blij mee, jij hebt nieuwe content en wie weet wat er voor een leuks door ontstaat. Grote kans dat jouw klant haar interview deelt met haar volgers of klanten, dan groeit jouw bereik ook weer.
Ook laat je zo zien dat jij echt interesse toont in jouw klanten, dat wordt absoluut op prijs gesteld.
Laat je ons weten als jij jouw klanten geïnterviewd hebt? Leuk!