Pas op voor malafide bedrijven
Je hebt je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, en boem…. ineens word je platgebeld door bedrijven waarvan je het bestaan niet eens wist. Bedrijven die allemaal geld aan je willen verdienen en daarom met de meest geweldige aanbiedingen komen om je er van te overtuigen dat je niet zonder hun service kunt. Een aanbod die haast te mooi klinkt om waar te zijn.

AVG Keurmerk
Niet alleen telefoontjes, maar ook e-mails zijn aan de orde van de dag als je ondernemer bent. Genoeg bedrijven die je echt een serieus aanbod willen doen, maar ook veel spam of mailtje zoals deze week (begin juni) rondgaat met een dreigende ondertoon. De e-mail van deze week is van het bedrijf AVG Keurmerk. In deze e-mail claimt het bedrijf “Als officieel keurmerk nauw samen te werken met de nationale toezichthouder.” Deze zin wordt gevolgd door “Wij zijn verplicht om een melding te maken bij de autoriteit persoonsgegevens, indien u binnen een termijn van zeven (7) dagen niet voldoet aan de richtlijnen”. Een serieus dreigement dus.
Contact met de Autoriteit Persoonsgegevens heeft mij geleerd dat dit bedrijf niet samen werkt met/uit naam van de AP handelt en ook in hun ogen lijkt dit op een malafide bedrijf. Zij verwijzen ook naar hun website gedeelte autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/avg-certificaat, waar zij vermelden met welke instellingen zij samen werken. Hierop staat nu de tekst: “Op dit moment zijn er in Nederland nog geen geaccrediteerde certificatie-instellingen voor het afgeven van AVG-certificaten in het kader van de verwerking van persoonsgegevens. Zodra de RvA certificatie-instellingen heeft geaccrediteerd om AVG-certificaten te verlenen, vindt u die informatie op onze website en die van de RvA.”
Na zoeken op het adres blijkt dat ook nederlandsdomeinregister.nl op dat adres geregistreerd staat. Een bedrijf waar veel klachten over zijn geweest en waar om de tv programma’s Radar en Kassa in 2016 aandacht aan hebben besteed. Kortom AVG Keurmerk is een malafide bedrijf waar je niet mee in zee wilt gaan.
MKB clickservice
Een schoolvoorbeeld uit de praktijk. Ik zelf werd benaderd door MKB clickservice. Een vriendelijke, maar aanhoudende meneer, die mij vertelde over een geweldige actie die hij mij graag wilde voorleggen. Een actie waarbij zij een selectief aantal online ondernemers een “nieuwe” programma gratis aan wilden bieden en uit wilden laten proberen. Of hij morgen mocht langskomen, vrij direct dus. Omdat ik nieuwsgierig van aard ben, heb ik de afspraak gemaakt. Want gratis hulp, wie wil dat nu niet?
Het gesprek begon goed. MKB clickservice had een “nieuw” totaalconcept die zij dus door een beperkt aantal online ondernemers uit wilden laten proberen. Dit alles zonder investering en koopverplichting, deze woorden werden letterlijk gezegd door de verkoper aan mijn tafel. Het gesprek verliep plezierig. En na wat vragen van mijn kant, waarbij de verkoper steeds enthousiaster werd, wilde hij mij graag toevoegen aan het selectieve gezelschap dat hun programma uit mocht proberen. En toen kwam het. Want ineens was kosteloos niet geheel kosteloos. Eerlijk is eerlijk, het programma op zich (van € 3000) zou ik kosteloos krijgen, maar daarnaast moest ik wel een verbinding aangaan van 24 maanden en een investering van € 235 per maand en eenmalig € 90 doen. En ik moest direct ja zeggen, want anders hield het op. Je begrijpt het waarschijnlijk al, ik heb het niet gedaan.
Google premium partner
Bovenstaand bedrijf claimde Google premium partner te zijn. Dit ben ik gaan uitzoeken door eerst maar eens uit te zoeken of zij bij Google Partner als zodanig wel geregistreerd stonden. Hier stond MKB clickservice als zodanig niet tussen. Na verder zoeken kom ik erachter dat dit bedrijf een moeder bedrijf heeft dat Proximedia heet, en als dusdanig wel te vinden is bij Google partners. Dit vind ik al erg bijzonder, omdat je zou denken dat elk bedrijf op zich de partner status zou moeten verkrijgen. Ook heb ik Google Nederland nog hierover gebeld en ook zij gaven aan dat MKB clickservice als zodanig niet geregistreerd stond als Google partner. Naast MKB clickservice is ook het bedrijf BeUp actief met dezelfde opzet. En ook dit bedrijf is een dochterbedrijf van Proximedia.
Maar wat zegt het nu als een bedrijf Google (Premium) Partner claimt te zijn?
Een Google Partner worden is, helaas, niet zo heel moeilijk. Je moet als bedrijf één (of twee bij premium) gecertificeerde medewerkers hebben, je moet aan een uitgaven en prestatie vereiste voldoen. Google kijkt niet naar het bedrijf op zich, waarmee dus kortweg gezegd iedereen een partner van Google kan worden. En tussen claimen en daadwerkelijk het partner zijn zit natuurlijk ook nog een groot verschil en een mooie badge op de pagina zegt dan ook helemaal niets.
En voor alle duidelijkheid, Google Partners is het programma van Google voor professionele bureaus die Adwords verkopen. En dit staat dus helemaal los van de organische vindbaarheid van je online onderneming.
Hoe herken je malafide bedrijven?
Bovenstaande zijn natuurlijk een praktijk voorbeelden. Er zijn echter helaas nog veel meer voorbeelden van malafide bedrijven te noemen. Om een paar takken te noemen waarbij je moet oppassen:
- Advertentie verkoop
- Incassobureaus
- Domeinnaam verkoop
- SEO/SEA bedrijven
Voorbeelden in overvloed, maar hoe herken je malafide bedrijven tussen alle echte aanbieders? Malafide bedrijven willen maar één ding, jouw geld. Ze gebruiken heel herkenbare technieken om dat voor elkaar te krijgen.
- Je wordt telefonisch, zonder er om gevraagd te hebben, benaderd
- Je wordt vaak gebeld door een privénummer (maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn)
- Het bedrijf doet je aanbod die te mooi is om waar te zijn
- Je moet meteen beslissen, of dit nu telefonisch is of bij je thuis
- In de e-mail zit een dreigende ondertoon
- Vraag je om bedenktijd of weiger je dan wordt de persoon vaak boos en is het gesprek heel snel afgelopen
- Incassobureaus sturen een tweede of derde herinnering, terwijl je een eerste nooit hebt ontvangen
- Advertentie verkopers refereren naar een afspraak die je drie jaar eerder hebt gemaakt
- En bij al deze bedrijven geldt dat ze vooral niet willen dat jij er teveel over gaat nadenken
Trap er niet in!
Mijn tips bij twijfel
- Neem de tijd om beslissingen te nemen. Krijg je die tijd niet, dan weet je al genoeg en moet je dus niet met een dergelijk bedrijf in zee gaan.
- Controleer een bedrijf. Staat het ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Wat is er over een bedrijf te vinden op Google? Toont het bedrijf een (lokaal!!) telefoonnummer en een vestigingsadres op de website? Uit hoeveel pagina’s bestaat de website?
- Vraag om het door jou ondertekende contract of de mail waarin jij een afspraak bevestigd hebt. Geeft een bedrijf aan dat je de afspraak mondeling hebt bevestigd? Dan is dat erg jammer voor ze en hebben ze geen poot om op te staan.
- Vertrouw je een incassoverzoek niet? Zoek dan de originele schuldeiser op en bel het bedrijf om te vragen waar de eis over gaat. Zo kom je er al snel en makkelijk achter of de schuldeis terecht is.
- Vraag mede online onderneemsters op fora of sociale media of zij het bedrijf kennen. Ervaringen van anderen kunnen jou helpen in het maken van een overwogen beslissing.
Kortom check, check dan nog eens en doe vervolgens nog een derde check voor de zekerheid als je twijfelt zodat je niet in de trucjes van malafide bedrijven trapt.
E-mails naar mail@avg-keurmerk.com worden gelezen vanuit Thailand. Duidelijk malafide.
Mooie toevoeging Hugo, dank je.
Is hier een moderator actief? Mijn publicaties worden zonder enige legitimiteit verwijderd. Ik dien bij deze een officiële klacht in!
Objection your honour!
Ik verwijder geen reacties tenzij het echt rare berichten zijn. Ik heb wel een spamfilter op de website staan dus vermoedelijk zijn de reacties niet door de spamfilter gekomen.
Mijn advies: Gebruik niet dictator als gebruiksnaam, maar gewoon je eigen naam
Ik ben begin maart dit jaar ook door dit bedrijf benaderd. Ik heb het gesprek met de medewerker als zeer intimiderend en buitengewoon onprofessioneel ervaren. Meneer wilde overduidelijk een Goois accent imiteren om mijn vertrouwen te winnen. Zijn woordenschat was werkelijk bagger en wanneer ik een vorm van beeldspraak gebruikte dacht meneer dat ik Pakistaans praatte. Wat een verschrikkelijk ventje. En dan maar zeggen dat alles kosteloos is. Voor niets gaat de zon op!
Dit zijn geen boefjes meer, dit is regelrecht tuig. Wees gewaarschuwd!!!
Beste Gea,
Krijg jij nog klachten binnen over MKB Clickservice? De klachten lijken te minderen, maar volgens mij is het bedrijf nog op dezelfde manier actief.
ik ben vandaag benaderd door MKB clickservice, inderdaad hij draaide er om heen, totdat alle beslissing nemers aanwezig moest zijn.
hoezo ? het is toch gratis ,
toen wist ik genoeg , dat het niet gratis was , e n te mooi om waar te zijn
MKB Clickservice is nog steeds actief. Ben zojuist benaderd door een gedreven (lees brutale) verkoopster. Of ze langs mocht komen voor een afspraak. Een digitale afspraak (geen rare insteek vanwege Covid lijkt me) was niet mogelijk, want er wordt gewerkt met een folder en een presentatiemap. Nogal vreemd als je product een website is…
Helaas zijn wij er wel ingetrapt.
Kan onze website bijna niet vinden tenzij ik specifiek zoek. Dus letterlijk de link in type. Heb 4x dingen laten aanpassen en nog niet tevrede. Maar we staan oline. Zou graag willen weten hoe ik van ze af kom. Maar dat zal wel niet en zitten we er 2 jaar aan vast. Jammer dat ik dit niet eerder gevonden had.
Vandaag Ik heb ze ook vandaag op bezoek gehad met zijn tweeën in dat in covid tijd??? hele verhalen, wel aardig maar toen ik over bedenktijd begon werd ze opeens minder meedenkend. Ik zou ook inderdaad alles gratis krijgen, zelfs extra’s maar toen moest ik inderdaad ook 230 euro per maand betalen 24 mnd lang of 3000 als ik tussentijds de diensten op zeg. Ik kon haar ook niet terug bellen. ze geven je echt het gevoel dat je een kans mist. Maar het klopt van geen kanten
Ik had ze net ook aan de lijn! Mijn onderbuikgevoel was al niet goed dus de afspraak geweigerd. Maar toch ben je dan bang dat je een gouden kans mist. Gelukkig kwam ik door deze pagina er al snel achter dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Dankjewel!
met dit bedrijf nooit in zee gaan ik heb het wel gedaan en probeer er nu vanaf te komen zal wel uitlopen op een rechtzaak
Mag ik vragen hoe je dat doet? ik ben ook met hen in zee gegaan en ben zo ontevreden! Ik wil er ook vanaf!
Ik probeer er vanaf te komen zij hebben nu een voorstel voor 40% afbetaling voorgelegd. Ik voel me behoorlijk besodemieterd, door dit bedrijf.
Wij ook,
Mijn vriendin is onder druk gezet op asociale wijze. Wij moeten nu een paar meier per maand gaan betalen voor 5 websites.. Terwijl wij er niet eens 1 hebben/willen.
Wat is Proximedia toch een weerzinwekkend bedrijf. Ik las recent in bepaalde comments van gedupeerden dat Proximedia een banketbakkerij had benadeeld. (Hoe kan het ook anders) En dat zij in een juridische zaak tegen deze bakkerij was verwikkeld tot aan de Hoge Raad aan toe. Een hardwerkende middenstander uitmelken en verder ruïneren door te procederen tot aan s’lands hoogste rechtscollege. Ik heb te doen met deze bakker en hoop dat hij ze een koekje van eigen deeg kan bezorgen.
Mkb Clickservice heeft mij dit jaar ook een loer willen leggen. Zullen we collectief aangifte doen? Ik vrees dat individueel procederen te vergelijken is met “vechten tegen de bierkaai “. MKB Clickservice heeft zich juridisch namelijk op slinkse wijze goed ingedekt. Mijn opa zei altijd ; “samen staan we sterk”!
Beste lezer,
Ik heb recent een fijn oriëntatiegesprek gehad met MKb Clickservice. Ik heb het gesprek als erg fijn en professioneel ervaren. Desondanks raad ik u ten zeerste af om zaken te doen met dit bedrijf. Er hangt op de één of andere manier een waas van intrige en misleiding rond dit bedrijf. Kippenvel krijg ik ervan. Bah!
Groet,
Enes
Na alle ellende omtrent MKB Clickservice, is het misschien ook tijd voor wat hilariteit.
De grap; weet iemand waarom het zo stil is rond MKB Clickservice?
Antwoord; ze zijn hun zonden aan het overdenken.
HAHAAAAHAA HAHAAA
Geachte lezer,
De reden dat ik namen van dictators gebruik heeft te maken met mijn grote passie voor geschiedenis. Uiteraard moet het onderwerp binnen dit blog betrekking blijven hebben op de uitwassen van MKB Clickservice en allerhande marketingbedrijven die de ondernemer om de tuin willen leiden.
Mocht u daarom aanstoot nemen aan deze verwijzingen naar oudleiders, dan bied ik hier oprecht mijn excuses voor aan. Het gaat hier voor alle duidelijkheid niet om het verheerlijken van semi-nazistische regimes en andere rechtse dictaturen, integendeel. Het gaat hier om een stukje kennisgeving uit het verleden hoe onbenullig het wellicht ook overkomt. U zult wellicht denken; wat heeft dictator Mengistu met MKB Clickservice te maken? Ik kan u vertellen dat er meer parallellen zijn dan dat u aanvankelijk vermoede. Binnen totalitaire systemen is het immers eerder regel dan uitzondering om de massa te misleiden en zodoende te controleren. Hier zit een uitgekiende ideologie achter, hetgeen de massa volledig ontgaat. Binnen de marketing is het niet anders. Ook hier bedient men zich van een zekere doctrine om de massa voor zich te winnen. Om u binnen deze denkwijze meer diepgang te verschaffen, raad ik u het boek “Principles of Marketing ” van Philip Kotler en Gary Armstrong ten zeerste aan.
Ik dank u wederom voor het lezen van mijn korte inbreng.
Zwaard van Damocles
Het parelel is duidelijk en het concept marketing staat vooralsnog in zijn kinderschoenen op basis van ethische normen.
Het zwaard van damocles is inderdaad een goeie afsluiter.
Bij deze een ervaring die mijn vriendin en ik op dit moment mee maken.
Mijn wederhelft heeft zich on langs ingeschreven bij het kvk en was niet voorbereid op de implicaties hier van.
Snel genoeg gebeld door MKB clickservice met de mededeling dat het als zelfstandige noodzakelijk is dat er gebruik gemaakt moet worden van hun diensten.
Vanmorgen (waar ik gelukkig voor de verkoper niet bij was) is mijn vriendin bezweken onder de stress die deze verkoopster op haar heeft gezet.
Na driemaal in het gesprek aangegeven te hebben dat ze het niet wilde tekenen werd mijn vriendin verteld dat ze speciaal voor haar hier naar toe zijn gereden en dat ze het heel druk had die dag, dus snel tekenen.
Ik heb inmiddels de polite, juridische hulplijn en het mkb gebeld maar door geniepige contract voorwaarden rechtelijk weinig benen om op te staan.
Wij hebben een oplichtings melding gemaakt omdat er hier een on-ethische werkwijze wordt gehanteerd.
Hiernaast hopelijk de laatste les voor eerdergenoemde wederhelft om dit soort wolf in schaaps kleren types niet over de drempel te laten.
Beste lezers van dit forum,
Ik heb al langer het idee dat er onder de inzenders iemand actief is die zichzelf meerdere persoonlijkheden aanmeet. Voelt u dat ook? Deze persoon ervaart verschillende identiteiten (alters) die elkaar tevens afwisselen. In weze is dit een ziekte, beter bekend als een dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) Ik las vroeger met plezier dit blog, maar kan er nu geen touw meer aan vast knopen.
Beste Bordella, Mengistu, Duvalier, Enes, Anus, Gilgamesj of hoe je in godsnaam ook mag heten; Ik wens je ontiegelijk veel beterschap!
Beste Margreta,
Ik las gisteren jouw artikel waarin jij aangaf dat er hoogstwaarschijnlijk een trol actief is op dit forum. Ik herken mij in jouw presumptie en vermoedde dit zelf ook al.
Reactie op “dictator Mengistu “;
Als je schuttaal bezigt op bepaalde fora is het logisch dat je verwijderd wordt. Niet mauwen dus! Jouw schuilnaam pleit overigens ook niet bepaald in jouw voordeel.
Mkb Online adviseurs, Noord Nederland Online en Vandaag Online is van ex werknemer van Proximedia, Mkb clickservice, Be-up en hanteer exact dezelfde handelswijze
Ivandaag ben ik benaderd door mkb Clickservice, of meneer vrijdag kan langskomen om te checken of mijn bedrijf in aanmerking komt voor het geweldige – kosteloze – aanbod Ik heb er een belafspraak van kunnen maken en ben goed voorbereid door de info hier. Thanks!
Wij hopen dat het goed is afgelopen.
Beste Anette en Iedereen die nog niet weet over de praktijken van deze organisatie. Ik heb of moest een contract ondertekenen en binnen 4 a 5 maanden zouden de 1ste tekenen van opbrengsten zichtbaar moeten zijn. Het is 0,0 wat het opbrengt voor grove investering. Ze staan je netjes te woord. Maar je krijgt steeds meer het gevoel dat ze om de hete keutel leiden. Ik wil dibij Tros Radar onder de aandacht brengen. Ik heb super veel spijt en kopzorgen van deze club met mensen gekregen.
Beste lezer,
Ik ben medio maart gebeld door MKB Clickservice. Dit onderkruipsel begon een gelikt, gluiperig verhaal over Google partner. Hij beweerde Google partner te zijn en het voorrecht te hebben om mijn bedrijf bij wijze van proef “gratis” kennis te laten maken met een ” nieuw concept “. Ik kreeg al gauw achterdocht, omdat deze verkoper best intimiderend overkwam. Ik kreeg het zelfs een beetje benauwd. Want toen ik enkele gezonde kritische vragen stelde, antwoordde deze charlatan al gauw met; ” ik kan vrijdag om 10.00 uur of 16.00 uur. Anders niet!” De toon was gezet. Het is kennelijk snel beslissen en niet wenselijk om normale vragen te stellen.
Waar ik persoonlijk erg veel moeite mee heb gehad, was het moment dat de verkoper, wederom aandrong op een afspraak op een vrijdag en ik aangaf de betreffende vrijdag een begrafenis te hebben. Dit figuur reageerde vervolgens nogal koud en gaf totaal geen blijk van medeleven. Meneer zei letterlijk nadat ik over de begrafenis begon; ” ik kan ook later naar u toe komen.” Kort samengevat, het was een verschrikkelijk gesprek. Totaal geen empathie, geduld en respect. Hoelang tolereert politiek Den Haag dit soort mafia organisaties nog? Wacht men totdat iemand het heeft in eigen hand neemt?
Ik ben benieuwd naar mensen die soortgelijke ervaringen met dit kartel hebben gehad.
Dit bedrijf liegt door het behang heen. Gelijk ophangen is mijn advies! Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
De corebusiness van dit bedrijf in volgorde;
1. Liegen en bedriegen.
2. Intimideren.
3. Zaken aan je opdringen.
4. Neptelefoontjes plegen.
5. Klanten vragen vervelende
reviews te verwijderen.
6. Dreigen met juridische
maatregelen naar”klanten “.
Het lijkt wel alsof er hier een hetze wordt gevoerd tegen MKB Clickservice. Jongens, houdt hier eens alsjeblieft mee op!
Trouwens, een vraag aan Bob Bordella. Heb jij bewijs van alle beschuldigingen? Jouw aantijgingen vind ik nogal onbehoorlijk. Go find a real job!
Ik heb al langer het gevoel dat er op dit forum één persoon spreekt vanuit meerdere persoonlijkheden. En dus meer identiteiten ervaart en deze afwisselt. Ik vind het nogal verwarrend moet ik zeggen. Herkent u dit ook? In feite is dit een chronische aan amnesie verwante aandoening. Men spreekt dan ook wel van een dissociatieve identiteitsstoornis (DIS).
Bob Bordella, Mengistu, Hakan, Gilgamesj, Duvalier of hoe je ook mag heten…..Ik wens u in ieder geval veel beterschap!
Ik denk niet dat dit een Hetze is. Ik krijg nog steeds met regelmaat berichten van ondernemers die echt problemen hebben (gehad) met MKB Clickservice. Het is de agressieve werkwijze waar ondernemers enorm van schrikken. Daarnaast komen ze met contracten die niet ontbonden kunnen worden en gelijk voor 2 jaar aangegaan worden, wat wettelijk niet eens mag.
Als zij hun werkwijze zouden aanpassen (en die daar hebben ze al jaren de tijd voor gehad) zouden mensen hier niet meer reageren.
Beste Gea;
Heel herkenbaar wat u schetst. Ik ben ook bijna (God behoede mij) het schip in gegaan met dit bedrijf. De benadering was inderdaad vrij agressief. De verkoper gaf mij ook weinig ruimte en voerde haast een monoloog. Het was een rare snuiter als je het mij vraagt.
Beste Demis Roussos,
Wat heeft u een artistieke naam om te beginnen.
Wat betreft uw inbreng;
Hetze of geen hetze, MKB Clickservice speelt een verdomd vies spelletje en dat weet u best. Of bent u betaald uw review te schrijven? Dit bedrijf balanceert heel doordacht binnen de mazen van de wet. Ik ken mensen die hun levenslust verloren zijn dankzij dit bedrijf. Beste meneer Roussos, wilt u de praktijken van dit bedrijf alstublieft niet meer vergoelijken? Dank uw wel.
Hé Demis,
Hou s effe op met je gezanik. Mkb Klitservice stinkt ven hie tot gindrr Da zooitje ongeregelt hett me bijna 3 meier per maant gekos,
Opdoeke die handel!
Bedankt voor de waarschuwing, ik werd vanmorgen gebeld. Ik wist dat er iets mee was,maar kon het me niet herinneren. Nu weet ik het weer.
MKB clickservice rare partij niet mee in zee gaan ze zijn er puur om mensen te naaien..
Ja hoor, ik heb vandaag MKB Clickservice op bezoek gehad. Ik wist tevoren niet welk bedrijf er langs zou komen, want hij had de naam niet genoemd tijdens het voorafgaande telefoongesprek, maar vertelde me dat hij via een kennisje van mij naar mij was doorverwezen. Hele mooie verhalen, superactie kosteloos en zonder investering, blabla. Maar bleek natuurlijk toch niet gratis te zijn en ik mocht er ook niet een nachtje over slapen. Gezegd dat ik nooit meteen beslissingen neem, omdat er veel malafide bedrijfjes op deze manier werken en dat ik echt eerst even het bedrijf wil natrekken voor ik ergens mee in zee ga. Toen was het gesprek toch wel snel afgelopen, hahah!
Had ik dit over MKB clickservice allemaal eergisteren maar gelezen….:-(
Iemand tips om er nog onderuit te komen? Word zo teruggebeld door een leidinggevende…
Het was echt een fijn gesprek, in dit geval wel een behoorlijk empathisch persoon. Wil zo graag mijn praktijk goed aan het draaien, het werd zo mooi voorgespiegeld.
Inderdaad het gevoel iets mis te lopen speelde mee. En de druk die erop lag, maakte dat ik een heel stomme keuze heb gemaakt…
Dag liedje,
Stomme keuze? 230,- per maand ex- btw, valt reuze mee.
Het is € 190,- het abonnement en € 30 advertentiekosten. Alleen zij zeggen er niet bij dat advertentiekosten absoluut niet toereikend zijn om je omzet te behalen. En van de € 30 worden de advertenties zo geplaatst, dat de verkeerde doelgroep erop klikt. En dat geemmer van hun over inspanningsverplichting en daar heel erg achter lopen te schuilen. Ik ben helemaal klaar met deze club.
Iedereen loopt te klagen zonder enige ervaring.
Ik ben wel in zee gegaan en ben er toch voor gevallen, na alle reacties wel twijfels gehad.
Maar na een 4 maandjes samenwerken hebben ze gewoon prima werk afgeleverd en ben ik gewoon zeer tevreden.
De manier van benadering is inderdaad wat voor te zeggen. maar zolang het afgeleverde werk goed is moet je niet klagen vind ik.
Ontzettend bedankt voor de informatie. Ik vind ze misleidend. Ze zeggen gratis en ik hoef niets te betalen maar het is niet gratis en daar hou ik niet van. Ik zou morgen een afspraak hebben maar heb afgezegd. Door deze site te lezen. Vorige week belden ze mij voor een afspraak, of het niet meteen de volgende ochtend zou kunnen. Nee dus. vandaag belden ze mij nog een keer op om te afspraak te bevestigen. Dat wekte argwaan, want ze hebben blijkbaar zo’n belang bij dit gesprek, terwijl ik niets zou hoeven te betalen. Gegoogled en toen kwam ik op deze site. Heel fijn dat ik het gesprek nu ook niet hoef te voeren.
Beste allemaal,
Ik ben ook een slachtoffer van dat bedrijf. Heb sinds juli contract getekend. Mij is veel beloofd maar in feite is de situatie niet veranderd.
Ook nu heb ik minder klanten, ook nu ben ik niet zo zichtbaar op google.
Mijn vraag aan jullie is, wat ik/wij er tegen kunnen doen om er vanaf te komen? Misschien media opzoeken?
Want alleen klagen helpt niet, niet waar?
Alvast dank voor jullie reacties.
Groeten
Gil
Wat vervelend dat je er nu aan vast zit.
Heb je het bedrijf er zelf op aangesproken dat je geen verbetering ziet? Kijk ook even hun algemene voorwaarden na wat ze hierover melden en wat de voorwaarden voor ontbinding zijn.
Zorg in ieder geval dat je vast een mail stuurt dat je de samenwerking wil stoppen per eerstvolgende mogelijkheid.
Wettelijk gezien moet je wel het bedrijf de mogelijkheid geven om zich te verbeteren, dus documenteer alles goed (als je dat al niet gedaan had) hierover.
Media zal denk ik niet veel helpen, maar je kunt wel altijd een jurist vragen om advies.
Beste Gil,
Deze Ervaring deel ik met je. We kunnen ook een Facebook en Instagram pagina aan maken met zoiets van 100% anti Mkbclickservice. Maar nasr Tros Radar of toe gaan is ook een optie. Er was ooit een misdaadverslaggever die met camera en al naar binnen stormde.
Hoi Gil, ben je inmiddels al iets verder gekomen? Ik ben er ook in gestonken, en zou er heel graag vanaf willen. Ik hoor her en der opties met een afkoopsom van 40%. Hebben ze jou dat al aangeboden? Groet, Sophie
Beste Gil,
Deze Ervaring deel ik met je. We kunnen ook een Facebook en Instagram pagina aan maken met zoiets van 100% anti Mkbclickservice. Maar nasr Tros Radar of toe gaan is ook een optie. Er was ooit een misdaadverslaggever die met camera en al naar binnen stormde.
Beste allemaal,
ook ik ben de duppe geworden van deze malafide bedrijf mkb clickservice. Waar kan ik mij aanmelden ? Is de facebook groep er al. Hoe heet de pagina. In oktober is een verkoper bij mij gekomen en omdat ik starter ben leek het mij een goed idee om met hun in zee te gaan. Mij werd alleen maar mooie resultaten beloofd, niks van waar. Het enige wat zij doen is geld incasseren. Deze hele situatie maakt mij ziek. Ik betaal maandelijks driehonderd euro en ik krijg daar Niks voor terug. Dit breekt mij omdat ik een jonge ondernemer ben. Waaaar kan ik mij aansluiten om deze dieven gezamenlijk aan te pakken zodat zij niet doorgaan met het vernietigen van jonge ondernemers. Help ajb. Samen staan we sterk. Ik ben bereid de volgende stap te nemen.
Grappig dat MKB Clickservice dit post: https://www.mkbclickservice-ondernemers.nl/2019/09/02/hoe-herkent-u-acquisitiefraude-of-oplichting/
Terwijl ze zelf groot deelnemer zijn van acquisitiefraude. Ik ben zelf ook de dupe geweest van mooie praatjes, achteraf trap ik hier nooit meer in. Maar goed dat is te laat, ze liegen letterlijk tegen de rechter hoe hun werkwijze is.
Hierop baseerde ze dat wat ik aangaf niet kan.
Ze praten nooit over gratis websites, ze zullen je nooit zomaar opbellen en onder druk zetten doen ze zeker niet!!
Althans, volgens henzelf. Mooi dat ze iedereen altijd indekken door te zeggen; Wij werken niet zo.
Echter staat heel internet vol met dit soort verhalen.
Geen wonder dat ze willen dat je direct tekent, ze weten dat als je googled je niet met ze in zee gaat.
Ik geloof echt wel dat ze tevreden klanten hebben, echter laten ze sporen van vernieling achter bij iedereen anders.
De tijd is aangebroken om ondernemers te waarschuwen voordat ze een contract aan gaan met MKB Click service. Ik heb met heel veel organisaties te maken gehad, waarbij vertrouwen bij mij altijd op de eerste plaats stond en nog steeds staat. Ik heb daar altijd veel succes mee gehad en dat is altijd wederzijds geweest. Zo niet met MKB Clickservice. Ik heb nog nooit zoveel wantrouwen gevoeld, dan bij deze organisatie. Ze pretenderen dat ze meedenken met het MKB en dat ze heel veel Know how hebben. Daar had ik specifiek om gevraagd, omdat ik niet een huis, tuin en keuken onderneming heb. Ik heb daarom ook gevraagd naar een zeer ervaren persoon. Dat is mij ook toegezegd. Ik heb daar totaal niets van gemerkt. Sterker nog. Ik heb, met alle respect, te maken gehad met twee schoolverlaters die niet meer dan één jaar werkervaring hadden in het bedrijfsleven. Nadat ze herhaaldelijk de afspraken niet zijn nagekomen, die ik met de vertegenwoordiger had gemaakt, en die hij ook heeft toegezegd en deels schriftelijk heeft bevestigd en in de brochure staat, heb ik als eerste de incasso stopgezet. Twee dagen later lag er al een aanmaning in de bus. Na een paar weken heb ik ze uiteindelijk in gebreke gesteld. Ik heb ze 14 dagen de tijd gegeven om in actie te komen. Nadat deze tijd was verstreken en nog steeds mijn punten niet waren opgepakt, heb ik het contract eenzijdig en aangetekend opgezegd. Ze verwijzen uitsluitend naar het contract, en let op, die is geheel juridisch dicht gespijkerd. Alle mondelinge afspraken en alle beloftes in de folder en brochure worden aan de kant geschoven. Trap er niet in. Het zijn keiharde ondernemers, die in mijn geval absoluut niet hebben meegedacht, en je hoeft op internet niet ver te zoeken om nog veel meer gevallen te ontdekken. Ik heb het tot nu toe zakelijk en discreet gehouden, en gehoopt er zakelijk uit te komen. Nu er gedreigd wordt met een deurwaarde is het tijd om mijn ervaringen te delen op internet. Hoe het bij mij zal aflopen weet ik niet, maar ik wil iedereen waarschuwen. Wees daarom voorzichtig en voorbereid voordat je met ze in zee gaat. Ik heb hun business case aardig in kaart weten te brengen. Ik ben voornemens om meer te gaan delen op internet. Aan de ene kant voor mijzelf, maar ook, en met name om anderen te waarschuwen. Ik weet dat ik op moet passen met wat ik zeg en schrijf, maar zolang het feitelijk is onderbouwd en ik geen leugens vertel ben ik er niet bang voor om dit op internet te gaan delen.
Wij hebben ze vanochtend op bezoek gehad. Ze zijn nog steeds bezig dus.
Ik heb nog nooit zo’n wanvertoning meegemaakt. Roepen dat ze niets verkopen maar dat ze zelf investeren om naamsbekendheid te verwerven. om vervolgens 3000 euro per jaar te willen.
Trap er niet in !
Ik had voor vandaag een afspraak staan. Voordat ze kwamen heb ik gegoogeld en kwam ik dit forum tegen. Ik heb ze vervolgens gebeld om de afspraak af te zeggen. Ook aangegeven dat ik niet thuis was. Daarna de nummers die ze gebruiken geblokkeerd in mijn telefoon.
Een half uur na de afgesproken tijd stond de vertegenwoordiger toch aan de deur. Toevallig was ik aan het bellen en ja hoor hij belde mij op een ander nummer een eigen 06 nummer deze keer. Ik heb de deur niet opengedaan.
Vandaag telefonisch benaderd voor een geweldig aanbod, waarvoor slechts enkele ondernemers in de regio Hoensbroek in aanmerking komen. Morgen had hij nog een plaats in zijn agenda om 16.00 of 17.00 uur. Of ik even aan kon geven wat schikte. Ik heb geweigerd en gezegd dat wij geen enkel gebruik willen maken van zijn geweldige diensten en dat hij iemand anders blij kon maken. Ik heb het gesprek afgekapt en hem een prettige dag gewenst. Zal inderdaad zijn nummer nog even blokkeren.
Hallo vanavond hier gesprek ook gehad met mkbclickservice. Mijn man had afspraak gemaakt ik wist niet goed hoe en wat en het hele verhaal aangehoord en uiteindelijk gezegd dat wij erover wilde nadenken en dan was het aanbod mirgen wellicht weg want maar 2 bedrijven vandaag konden er gebruik van maken. Mocht de documentatie niet hebben en nadat we zeiden we denken er over na zei hij dan wordt t toch nee En kapte het gesprek snel af en was zo weg. Ik zei ook dat ik normaliter mij verdiepte in zulke dingen En ook reviews bekijk en niet abrupt besluiten neem en ja nu snap ik dat hij snel afkapte want daarna ben ik dus naar hun gaan googelen en voila. Uiteindelijk vrij agressieve verkoopmethodes zo van vandaag en anders niet.. dan weet je dat t meestal niet deugt.