Kleurplaat als unieke marketing

Als je eenmaal een bedrijf hebt opgestart ga je aan de slag met marketing. Iedereen moet immers weten dat jouw bedrijf bestaat en je wilt het goed op de kaart zetten, zowel online als offline. Grote kans dat je een website hebt, te vinden bent op Google mijn Bedrijf, een Facebookpagina, een Instagramaccount en dat je te vinden bent op LinkedIn en Pinterest. Offline zorg je voor flyers, reclameborden/ posters, publiciteit in (plaatselijke) media en autobestickering. Jouw bedrijf valt op en doet het goed. Toch is er nog iets wat veel ondernemers nog niet doen. Kleurplaten inzetten als marketing.

Column _ Verdeel je inkomsten _ Handige tips en informatie voor de online onderneemster (in spé) _ De Online Onderneemster

Een kleurplaat inzetten als marketing? Ja!

Een kleurplaat van Studio Bieb wordt helemaal naar jouw wensen gemaakt, zodat het helemaal past bij jouw bedrijf. Door het vermelden van jouw logo en eventuele andere bedrijfsgegevens heb je daardoor een mooi stuk marketing in handen. Jouw kleine klantjes zullen de kleurplaat verspreiden. Iedereen moet zien hoe mooi de kleurplaat is, en iedere keer als de kleurplaat wordt geshowd zien de mensen jouw bedrijfsnaam. En een beetje enthousiast kind laat het aan iedereen zien. 

Is een kleurplaat wel voor elk bedrijf geschikt? Ik durf te zeggen dat er voor 99,5% van de bedrijven een kleurplaat te maken is. Inmiddels heb ik een kleurplaat gemaakt voor een begrafenisondernemer en over de IC van het ziekenhuis. Zelfs zulke moeilijke situaties zijn te vangen in een liefdevolle kleurplaat. Die kleurplaten vallen op, zeker op social media. 

Een kleurplaat kun je op heel veel manieren inzetten.

Wat dacht je van een kleurwedstrijd? In een klap heel veel kinderen die jouw kleurplaat kleuren. Als je er een online wedstrijd van maakt, als ze jouw bedrijf moeten taggen op social media, val je nog meer op. Je kunt er ook een maandelijkse wedstrijd van maken, desnoods zonder prijs maar met een eervolle vernoeming. 
Heb jij te maken met kinderen die in een wachtkamer moeten wachten of die met hun ouders in jouw kantoor stil moeten zitten omdat de “grote mensen praten”? Geef ze een kleurplaat en zeker weten dat ze even zoet zijn. 
Gebruik de kleurplaat in de horeca, dat kan als gewone kleurplaat of als placemat. Zo maak je het wachten een stuk leuker voor de kinderen en voor de andere gasten. Kinderen die kleuren rennen niet door de zaak. 

Een kleurplaat kun je ook heel goed inzetten bij grootse gebeurtenissen voor kinderen. De kleurplaat kan dan heel goed dienen als praatplaat ter voorbereiding of verwerking. Mogelijke onderwerpen zijn de dood, een ziekenhuisopname, een broertje of zusje krijgen, een verhuizing of de scheiding van ouders. 

Er zijn echt nog zoveel manieren van gewoon uitdelen voor de leuk tot aan aandacht vragen voor een jubileum. Of stop een kleurplaat in een kennismakingspakketje. Zeer geschikt voor kind gerelateerde bedrijven, zoals een buitenschoolse opvang of basisschool. Doe het alleen of samen met een ander bedrijf, of de hele winkelstraat. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Wist je dat het zelfs mogelijk is om meer producten voor jouw kleine klantjes te gebruiken. Afhankelijk van jouw bedrijf kan je ook denken aan bijvoorbeeld een diploma voor iets wat ze hebben gedaan bij jou, een spaarkaart of beloningskaart, een verjaardagskaart, een boekenlegger of schrijfblokjes. Jouw bedrijf duikt iedere keer weer op, zodra de kinderen bezig zijn met deze producten. 

De grootste reclame is misschien nog wel dat de ouders weten dat je aan de kinderen denkt. Dat kleine beetje extra kan je een grote voorsprong geven. Je weet wat ze zeggen “als de kinderen blij zijn…”

Een kleurplaat voor kleine klantjes, brengt plezier met een groot effect! 

Bilitis van Studio Bieb schreef voor ons dit blog, kijk eens op haar website om te zien of een kleurplaat bij jouw bedrijf past!

Is dit blog ook interessant voor je vrienden? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!