Selecteer een pagina

Ken jij jouw ideale klant?

Met een online bedrijf is het belangrijk te weten wie jouw klanten zijn. Je kunt natuurlijk metaforisch met hagel schieten en het groot aan te pakken door een advertentie te plaatsen in de Telegraaf, maar hoe groot is dan de kans dat jouw boodschap echt aankomt bij jouw potentiële klanten? Wil je echt verkopen dan is het belangrijk weet wie jouw ideale klant is.

Ken jij jouw ideale klant | Handige tips en informatie voor de online onderneemster (in spé) | De Online Onderneemster

Wie is jouw ideale klant?

Om erachter te komen wie jouw ideale klant is, heb je een goed klantenprofiel nodig. Aan de hand van de vragen in de checklist kun je een zelf een klantenprofiel maken. Als je weet wie jouw ideale klant is, kun je jouw marketing en producten hier op afstemmen. Je zult merken dat je hierdoor meer klanten krijgt.

Infographic | Dit is mijn ideale klant

Om je op weg te helpen heb ik een handige infographic gemaakt. Door deze stap voor stap te volgen en in te vullen kom je erachter wie jouw ideale klant is. Klik op de onderstaande afbeelding om de infographic te downloaden en sla deze op.

Dit is mijn ideale klant | infographic | Jouw webwinkel coach

(klik op bovenstaande afbeelding om deze als PDF te downloaden)

Denken in plaatjes

Wij, als mensen, onthouden dingen het beste als wij het in beeld voor ons zien. Daarom volgt nu nog één laatste stap om jouw ideale klantenprofiel compleet te maken. In deze laatste stap maak je van een profiel een echt persoon met een naam. Als jouw ideale klant een bekende Nederlander (filmster, zanger, etc.) zou zijn, wie zou het dan zijn? Zoek een afbeelding van deze persoon op internet op en voeg deze toe aan het klantenprofiel om het compleet te maken.

Gericht communiceren

Nu je bepaald hebt wie jouw ideale klant is kun je veel gerichter communiceren. Of je nu online of offline gaat adverteren, sociale media berichten plaatst of website teksten schrijft, houd altijd jouw bekende Nederlander voor ogen en schrijf de tekst op hem of haar gericht. Op deze manier zul je de juiste klanten trekken en zal de verkoop van je producten of diensten toe gaan nemen.

Is dit blog ook interessant voor je vrienden? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!