Column | Dé strakke one-liner

Ik sta op een feestje gezellig te kletsen met iemand die ik nog nooit had ontmoet. Zij blijkt ook onderneemster te zijn en dat wekt natuurlijk gelijk mijn interesse. Goh, wat doe je dan vraag ik haar. Wat volgt is een antwoord van 10 minuten. Hakkelend probeert zij mij uit te leggen wat ze doet. Ik moet eerlijk bekennen dat ze mij na een minuut al kwijt was. Zo zonde.

Dé strakke one-liner | Column over online ondernemen | Gea Simons | De Online Onderneemster

Jezelf verkopen

Heel eerlijk, wij vrouwen zijn er niet zo goed in. Onszelf en ons bedrijf verkopen aan anderen. We vinden het eng om erover te vertellen. Ach joh, ik heb maar een “bedrijfje”. Nee, niet dus! Je hebt een bedrijf en je bent onderneemster. Het wordt tijd dat wij op dit vlak leren van de mannen en durven onszelf te verkopen. En als we dan toch bezig zijn: Zullen we stoppen met het gebruiken van verkleinwoorden als het gaat om ons bedrijf? Je hebt een bedrijf, je bent onderneemster en een vakvrouw bovendien. Daar mag je best vooruitkomen. 

Mijn one-liner van Jouw technische coach

Hallo, ik ben Gea van Jouw technische coach en ik help vrouwelijke onderneemsters met het technische aspect van hun online bedrijf met de focus op website bouwen en onderhouden, vindbaarheid en e-mail marketing.

Mijn one-liner, inmiddels zit deze zin zo in mijn hoofd dat ik hem op elk gewenst moment kan oplepelen. Ik sta voor mijn bedrijf en durf mijzelf te verkopen. En soms heb je daar maar een kort moment voor en moet je uit dat moment zoveel mogelijk zien te halen. Dus, heb jij al een strakke one-liner waarmee je binnen een minuut duidelijk kunt maken wat je doet? Ik ben benieuwd, deel je jouw one-liner hieronder?

Is dit blog ook interessant voor je vrienden? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!