Selecteer een pagina

Ben jij al klaar voor de feestdagen?

Ben jij, met jouw bedrijf, al klaar voor de feestdagen? Heb jij een goede planning gemaakt, je content aangepast, misschien wel een vakantie ingepland en heb jij ook cadeautjes klaar liggen om naar jouw klanten te sturen?

November en december zijn over het algemeen drukke maanden, zakelijk maar ook privé. Zorg dat je zakelijk alles in orde hebt. Zorg voor een goede planning, zorg voor genoeg lege uren, zodat last minute klusjes gewoon tussendoor kunnen.

10 Tips om als onderneemster tijd te besparen | Handige tips en informatie voor de online onderneemster (in spé) | De Online Onderneemster

Plan deze maanden niet te vol

Ook privé is het een drukke tijd, vaak gebeuren daar veel onverwachtse dingen, probeer daarom in ieder geval voor je bedrijf alles helder te hebben.

  • Wil je cadeautjes sturen
  • Zo ja, zorg dat je deze uiterlijk eind november in huis hebt
  • Wil je kaarten sturen? Verzamel vast een lijstje en schrijf ze vast
  • Wil je een actie doen in januari? Maak vast een planning
  • Zorg dat je vast beeldmateriaal klaar hebt staan in december sfeer
  • Heb je goed gekeken naar de vrije dagen rond kerst en nieuwjaar
  • Plan de dag voor kerst vrij, het liefst 2 dagen, zodat je uitloop hebt
  • Zorg er voor dat je januari rustig kunt beginnen
  • Communiceer bijvoorbeeld naar klanten dat je vanaf half december geen nieuwe klanten aanneemt, maar dat ze in januari de eerste zijn en daarom een fijn cadeautje ontvangen
  • Wil je graag vrij tussen Kerst en Oud en nieuw, plan dit dan nu!

Denk je niet alles af te krijgen?

Kijk eerst eens of de taak echt nu af moet. Misschien kan het later, misschien hoeft het helemaal niet. Kijk eens goed naar je bedrijf, wat kan minder, waar kun je tijdwinst behalen.

  • Kies alleen voor social media kanalen die bij jou passen
  • Schrijf blogs vooruit of bepaal dat je minder vaak blogs “moet” schrijven
  • Is het echt nodig om iedere dag te posten, of kan het ook gerust minder.
  • Zet een automatisch antwoord in op de mail.
  • Zet in deze mail dat jij je mail bijvoorbeeld leest op werkdagen om 9 uur en 16 uur
  • Duidelijkheid voor jou, geeft ook duidelijkheid voor de klant

Vind je dit lastig of kan het echt niet minder? Schakel dan hulp in! Er zijn genoeg VA’s die jou kunnen helpen!
Ben je op zoek naar een VA die bij jou past? Mail ons, dan helpen wij je zoeken!

Is dit blog ook interessant voor je vrienden? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!